A course designed for transportation managers looking to understand electrification and clean fuel pathways for heavy trucking fleets.
Heavy-duty freight is the backbone of Canada’s economy, but a dependence on burning diesel, gasoline and natural gas threatens Canada’s climate and our ability stay competitive in a fast-moving clean transportation sector.
Electrified transportation and clean fuels have been identified as essential components of Canada’s net-zero transition—but what does this mean? This course is designed specifically for transportation managers looking to understand electrification and clean fuel pathways for heavy trucking fleets.
Together, we’ll explore:
This online course is designed to answer these and many other key questions, arming decision-makers with the information necessary to craft workable business recommendations and clean fuel transition plans. Participants will deepen their knowledge of hydrogen, biofuels, and other clean fuel sources, learn about industry trends and challenges, and start to build a business case for clean fuels.
Philip Horacek est directeur des combustibles carboneutres à l’Accélérateur de Transition et possède plus de 20 ans d’expérience dans l’industrie de l’hydrogène et des carburants alternatifs. Il a occupé de nombreux postes de direction technique et d’entreprise, dirigeant les essais de sécurité et de performance des composants d’hydrogène et des systèmes de carburant, la conception et la construction d’infrastructures de ravitaillement en hydrogène, et le déploiement d’infrastructures de recharge rapide pour véhicules électriques, ainsi que des équipes de développement commercial et d’opérations commerciales, où il était connu pour son approche centrée sur le client et basée sur les solutions. Son travail a favorisé l’établissement de relations solides avec les équipementiers automobiles, les principales entités industrielles et les parties prenantes gouvernementales.
Philip est titulaire d’une licence en génie mécanique de l’université de Victoria et est inscrit en tant qu’ingénieur professionnel auprès de l’Association of Professional Engineers and Geoscientists of British Columbia (Association des ingénieurs et des géoscientifiques de la Colombie-Britannique). Il a été expert technique pour divers comités d’élaboration de normes canadiennes, américaines et internationales et a siégé pendant trois ans au conseil d’administration de l’Association canadienne de l’hydrogène et des piles à combustible.